Šimašius nužudė Moterį Voverę, man taip liūdna ir baisu.

Gražiausias pasaulio miestas. Gaila, ne kiekvienam atvykėliui tą suprasti
Gražiausias pasaulio miestas. Gaila, ne kiekvienam atvykėliui tą suprasti.  Do Da nuotrauka

Prisimenu save dar visai mažą einančią tiltu. Niekada negalvojau, kokiu tikslu ir kas ten pavaizduota, nes skulptūros atrodė tiesiog gražios ir didingos. Dailės istorija man visada buvo pirmiausia apie estetiką, o ne apie etiką. Dar visai neseniai klaidžiodama po Londoną ar Paryžių ir apžiūrinėdama ten stovinčias ir istoriją menančias skulptūras mąsčiau, kad į Vilnių atklydusiam europiečiui girčiausi tik Žaliojo tilto skulptūromis. Jos vienintelės savo menine kokybe gali stoti greta kultūrinių sostinių skulptūrų. Tobuli Sovietinio meno pavyzdžiai pačiame Vilniaus centre! Įsivaizduokite, sakyčiau svečiui, mes buvome okupuoti, o dabar — laisvi.

Daugiau gerų skulptūrų tiesiog neturime. Klaikūs išdidintus prizus geriausiam kolūkio traktoristui ar pilies gatvėje pardavinėjamus suvenyrus primenantys paminklai visai nesvarbu ką šlovina formaliai, nes savo nevykusia estetika jie pasakoja istoriją apie korumpuotą meno tarybą ir gudrius pseudo menininkus tadus gutauskus, sugebančius pasipelnyti darkant Lietuvą kiču.

Daugybė Sovietinio laiko reliktų pasikeitus kontekstui prisitaikė ir įgijo naujas prasmes. Kodėl gražiausioms Vilniaus skulptūroms taip nepasisekė?

Pamenų mūsų mokyklos pionierių vadovę. Komunistė, nuoširdžiai kalbanti apie meilę Leninui per vieną dieną tapo skautų vadove,  garbinančia Smetoną.

Brazauskas, komunistas, veikėjas, medžiotojas, tapo laisvos Lietuvos prezidentu, turtuoliu ir gerbiamu žmogumi. Kodėl jo išverstaskūrė istorija nieko nepiktina? Kodėl tremtinė  Rasa Juknevičienė nemėgina nugriauti jo antkapio, o palaikų sušerti šunims? Kodėl jai nekyla “visokių minčių“?
Kodėl Šimašius neagituoja ardyti geležinkelio bėgių? Juk jais vežė žmones į Sibirą.
Nes bėgiai naudingi, o skulptūros — ne?
Ekonomistui kultūros naudą paaiškinti sunku, ypač kai jis nesiklauso.
Kultūra jam tėra zuikis puikis.
Jis nesupranta, kad Grūto parkas ar koks muziejus yra užverstos knygos, o skulptūros pačiame Vilniaus centre yra ne formalios, o vidinės laisvės įrodymas. Jų didingumas ir grožis primena, kad visa tai buvo rimta ir apėmė visas gyvenimo sritis. Tai mūsų istorija. Kas istoriją siekia užmiršti, bus priversti ją pakartoti. Siekiantys užmaršties save pasmerkia ir tampa  latentiniais tėvynės išdavikais.
Ekonomistas nesupranta estetikos prasmės. Grožio, prieš kurį gali sustoti ir imti svajoti. Abejoti. Klausti. Praturtėti naujais jausmais, kitokiu požiūriu, mintimis.

Kai ėmiau suprasti angliškų dainų žodžius, nustebau, kad dauguma jų tokie banalūs. Bet melodijos tebeskambėjo taip pat gražiai. Skulptūros yra vertingos, nes jos yra tokios dainos,  kurių melodija graži,  o žodžiai pamokomi.
Neteisinga vertinti dainą, jei girdi tik žodžius, o muzikos — ne.

Vaikai, jei neužteršti suaugusiųjų lūkesčiais, pasaulį mato adekvačiai. Jie girdi skulptūrų melodiją.

“Mama, ką jiems padarė moteris voverė?“ — paklausė mano sūnus. Jis jau paauglys ir puikiausiai žino skulptūrų istorinį prieskonį, tačiau darbininkė su javų pėdu jam visuomet liks moterimi su voverės uodega, Jo Vilniaus pasakų būtybe, tokia, kokia ji pasirodė kažkada penkiamečiui.

Tiek daug prisiminimų.

Mama man mažai pasakoja apie skulptūrų proporcijas, kaip geros skulptūros siluetas keičiasi, bet neišbyra žiūrint iš skirtingų pusių. Prisimenu pasakas, kuriamas kartu su dar mažu sūnumi apie Moters Voverės nuotykius.
Visa tai man brangu. Visa tai mano Vilnius.

2015-07-02-2859

Prastas kinietiškas granitas Gedimino prospekte, kertami medžiai, šlykštūs daugiabučiai Užupyje ir dabar, galiausiai, Moters Voverės egzekucija. Kiekvienas iš narcizo į sociopatą virstantis Vilniaus meras sunaikina dalelę mano Vilniaus ir mano istorijos.
Svarstau, ką daryti, kad nebūtų taip liūdna ir taip asmeniška.
Kur gauti tų užmaršties ir abejingumo piliulių, kurias dalino “Matricoje“?

Vis dar tebejaučiu, kaip nuo žodžio “balvonai“ ima spausti skrandį. Lyg vaikystėje gavus ledine gniūžte į veidą. Fiziškai jaučiu pasibjaurėjimą, bejėgiškumą ir neviltį.
Vadinantys save liberalais laužo svarbiausias liberalumo nuostatas ir elgiasi kaip banda su akmenimis pasiruošusi linčiuoti. Rėkia, keikia ir griauna.

Kas išvaro protą ir civilizaciją iš žmonių?  Rusijos grėsmė? O gal mažos algos ir pastangos bet kokia kaina siekti pranašumo, o ne laimės? Sekinantis “keep up with Jones“ gyvenimo būdas? Aklas pranašumas netenkant žmogiškumo yra nacionalizmas, jis visais laikais patiko linčiuoti ištroškusiai miniai.

Prie patyčių ir pasyvios agresijos žodžiais prisidėjo realūs veiksmai. Jau ir mes žalojam savo valstybę prisidengdami aukštais idealais. Kaip Talibai,  somaliečiai, musulmonų teroristai ar naciai.
Šiandien diena, kai konkrečiai TAI vyksta. Vilnius persipjovė venas ir plūsta krauju.


AGRESYVIŲ, NEAPYKANTOS, SU ŽODŽIU “BALVONAI“  IR NE Į TEMĄ KOMENTARŲ NEPATVIRTINU. 

58 komentarai “Šimašius nužudė Moterį Voverę, man taip liūdna ir baisu.

    1. Ar manote, kad nežinau istorijos?:) Žinau geriau negu jūs, ir, kas svarbiausia, nemėginu jos pamiršti. Nepritariu destrukcijai ir vertinu kultūrą, ar už tai norit mane pamokyti?:) Kovojau už Lietuvos nepriklausomybę ir rizikavau dar būdama vaikas, skaičiau uždraustas knygas ir kalbėjau, kad Lietuva turi būti laisva tada, kai dauguma dabartinių vadinamųjų patriotų tebebuvo pionieriai. Mano sąžinė skaidri kaip krištolas, todėl neturiu dėl ko tūpčioti iš baimės. O tamsta PAKRANTE… Bijot net savo vardą parašyt, veidą parodyt… jei jau vaidinate istorijos žinovą ir supratiką kas ką simbolizuoja, tai pagalvokit, kiek minia apimta bandos jausmo nulinčiavo nekaltų, kiek sudegino “raganų“ ant laužo… Dabar kartu su minios protu virtualiai smurtaujate jūs ir tai gėdinga.

      Patinka

  1. Nuomonė iš vienos pusės suprantama. Paskaitai, atrodo normalu taip jaustis. Bet po to, pabuvus su savo mintimis, kyla noras priešintis. Nes tai nėra ‘tik skulptūros’. Tai paslėpta propaganda neteisybės, kuria ima žmonės ir patiki, kuo ilgiau į jas žiūri. Ir tikrai taip liūdna, kad jų nenuėmė iš karto, kad jos įaugo į regą ir paveikė protus. Kodėl? Paminklai ‘žmogui’ sovietų laikais, kai paprastas žmogus buvo nulio vietoje? Pasitempę kolūkiečiai, kurie, kaip taikliai pastebėta – buvo ne žmonės, o voverės – visą gyvenimą atidavę kolūkio vergovei nieko sau už tai negavo, jų žemė buvo atimta, gyvuliai atimti, atlygio nėr, kas sava, turėjo slėpt norėdami išlaikyt. O čia – galvas iškėlę išdidžiai meluoja. Kareivis – tegul ir svetimos šalies, bet kaip su jais buvo elgiamasi? Kiek kareivių pasiųsta mirti, kiek jų paaukota vardan kažko (pilna Rusija nežinomų, paslėptų kapų, kurių neleido net prisiminti), bent paminklų jiems pristatė, apsimesdami, kad didžiuojasi. Nežinau, kaip gyveno darbininkai. Studentai irgi negalėjo laisvai studijuoti, turėjo priimti iškreiptą realybę, elgtis taip, kaip reikia. Ir kam tos skulptūros neprimena šito, vadinasi jie pamiršo istoriją, o ne tai, kad yra laisvi. Aš pamenu. Manęs neįtikina skulptūrų išraiškos. Manęs neįtikina gailintys jų. Nes šios skulptūros ne žmogui. Jos melui. O melui vietos mano pasaulyje nėra, net ir apsimetusiam menu. Noriu laisvai kvėpuot savo mieste. Tad ačiū merui, nors jis man nėra prie širdies. Bet kvėpuoti laisviau. Šiek tiek mažiau melo Vilniuje. Ir ačiū už nuomonę, kuri padėjo suprasti.

    Patinka

    1. Skulptūrų nuvertimas simbolizuoja tarybinį mentalitetą — sekimą paskui bandą, konformizmą, griovimą. Propagandos jau seniai jos neskleidžia, šiandien Rusijos propaganda yra pastangos lietuvių mentalitetą paversti tokiu pat, kokį skleidžia Putinas — rasizmas, agresija, destrukcija, netolerancija. Klaiku, kad Rusijai (sąmoningai ar iš kvailybės) dirba tie, kurie šaukia ir klykia, kad yra patriotai. Pagalvokit, ar Putino papirktas lobistas imtų ginti skulptūras? Jūs gal juokaujat… Jis garsiausiai šaukia, kad jas reikia griauti, ir tada, įgijęs pasirikėjimą toliau skleidžia agresiją, susiskaldymą, pyktį. Realiai, nusispjaut Rusijai ant skulptūrų, jiems rūpi jūsų smegenys. Ir liūdna, kad vis daugiau lietuvių jas atiduoda…

      Patinka

  2. Malonu, kad parodėte savo tikrąjį veidą. Sakote esate liberalė, o kitos nuomonės visiškai netoleruojate. Viską trinate, naikinate ir blokuojate. Elgiatės lygiai taip pat, kaip, Jūsų manymu, tie barbarai, kurie naikina tarybinį meną. Absoliutus dviveidiškumas. Puolate tuos, kurie taip elgiasi, bet vėliau pati lygiai taip pat darote.
    Jei gyventumėme tarybiniais laikais, būtumėte gera cenzorė. Galėtumėte deginti knygas su kitokia nuomone, o jų autorius siųsti į sibirus. Jei gyventumėte tamsiaisiais viduramžiais būtumėte puiki inkvizitorė, visas reikalingas savybes tam turite, galėtumėte irgi naikinti kitaminčius, deginti jų knygas ir juos pačius ant laužo.

    Paspaudė "Patinka": 1 person

    1. Komentarų ir laiškų ateina šimtai, visų perskaityti fiziškai nespėju, pagal raktinius žodžius agresyvūs, neapykantos, reklaminiai komentarai automatiškai keliauja į šiukšlių dėžę. Šiam tamstos komentarui irgi ten vieta, tačiau nusprendžiau jį palikti. Pasigėrėkit savimi, kad atėjęs į svečius leidžiat sau koneveikti šeimininką. Mano blogas — mano namai, mano rašiniai — mano vaišės tiems, kam jos skanios. Nei vieno svečio aš nekeikiu, nežeminu, bet jei ateinate griauti mano namų, aš neprivalau jūsų įsileisti.

      Patinka

  3. Tiltas su skulptūromis sudarė vieningą architektūrinį ansamblį, atspindėjo laikmečio iššūkius – II Pasaulinį karą ir pokario darbus – Socialistinio realizmo meno kūrinys, gyva istorija, kurios mes nesukūrėme, o tik paveldėjome.

    Patinka

  4. Miela vegane, kol yra tokių sveiko proto žmonių kaip jūs, tol dar nesinori bėgt iš gimtojo mylimojo Vilniaus, nes dar rusena kažkokia viltis, kad ne visi pas mus tik trumparegiai bukapročiai ir galbūt kaip šalis dar turim vilties mažulyčiais žingsneliais eit į šviesą. Iki šiol mačiau tik dvi didžiules pagrindines stovyklas iš kurių nei vieni nepriimtini man. Vieni, tai tie, kurie su meile laukia kol ateis dėdė Putinas ir juos išvaduos iš chamų lietuvių priespaudos, o kiti – tie jūsų minimi latentiniai valstybės išdavikai, kuriems patriotizmas tėra būdas pateisinti vidinius marazmus. Tiesa, dar nepaminėjau tos kitos svarbios masės, iš tikrųjų didžiausios, daugumos romių avelių su baudžiaunininko kompleksu, kurie tiesiog visada bijojo ir bijos turėti savo nuomonę.

    Paspaudė "Patinka": 1 person

  5. Kylu i kova ir as, nes jau pasiskaiciau “iskiliu asmenybiu“ nuomones apie paveldosaugos snobus ir graffiti proftecho absolventus. Kas daugiau? Jei tureciau raumenu, gal kviesciausi tas asmenybes i dvikova, tokia neviltis apima. Man rodos, tas barbarizmas – is nykaus tamsumo, is delfinio skurdo, kur pagrindines kulturos naujienos – kieno nors meiluzes menas arba vyr redaktores tevo paroda. Daugiau nereikia. Dabar delfiste gerisi distrofisku geliu puodu, o ja sauniaja palaikantys choru pritaria, nes geles – tai grozis ir geris ir taika. As taip pat laikau save liberale. Pries keleta metu klausiau, kaip Simasius siule iseiti kulturai – puostis skulpturomis uz privacius pinigus. Puosiames – itin nuostabus “Suomis“ vis to paties Taduko. Vis negaliu pamirsti. Kaip sake vienas draugas, dar stipriai truksta paminklo ceburaskai. Apie ka as cia? Gal apie liudesi. Skaitant ir klausantis, ziurint ir stebint. Apie diegli pasirdziuose siryt isvydus tuscia, nuniokota tilta. Laikykis, Vegane, bent jau as – su tavimi, gal tai bent kiek paguos. Laikomes.

    Paspaudė "Patinka": 1 person

  6. Ar drįstumėt į akis papasakoti partizanų vaikams, tremtiniams ir/ar sausio 13 aukoms kaip Jums tos statulos gražu, todėl miestas turėtų už jų pinigus suremontuoti ir pastatyti atgal jiems emocinį skausmą kėlusias statulas?

    Aš ne. O Jums drįsčiau, paaiškinti, kodėl neturime leisti pinigų tam, kad kažkam kelti neigiamaasemocijas. Tai vadinama empatija.

    Patinka

      1. įrodykite.

        O apskritai skulptūrų Vilniuje su žymiai didesne menine verte netrūksta. Tik ne lauke jų dairytis tenka, o bažnyčiose.

        Patinka

      2. Bažnytinis menas irgi yra propaganda. O kiek žmonių nukankino inkvizicija, kiek išpjovė lietuvių kryžiuočiai. Jei jau veikiant su ta pačia ugnele, tuoj prieisim ir prie bažnyčių.

        Patinka

    1. Labiausiai išsišoka tie, kurie su tremtimi asmeniškai neturi nieko bendro. Ir vis dangstosi jų skausmų ir praeitimi Pila purvą ant visko kas surišta su Rusiją. Dauguma iš jų net nepažįsta tremtinių nebendravo su jais net neturi žalio supratimo apie jų kančias ir kelią. Atsisakę savo istorijos bus priversti ją pakartoti,nors niekam to nelinkiu.

      Paspaudė "Patinka": 1 person

    2. Jūs supainiojote emocinį skausmą ir pinigus gerbiamasis. Pinigai paleisti vėjais nukeliant tas skulptūras ir sudarkant architektūrinį ansamblį.

      Patinka

  7. Gražus tekstas. Bet neįtikinot. Man kol gyvas bent vienas tremtinys, sausio 13 žuvusiųjų giminaitis ir bent vienas kitaip nukentėjęs nuo sovietinio rėžimo, tol bent vieno jų noras nematyti miesto centre tą rėžimą garbinančių simbolių bus man kelis kart svarbesnis argumentas, nei “moteris voverė“ ir/ar “man gražu“. Gal jų noras nepakankamas, kad griauti statulas, bet man jis tikrai pakankamas, kad bent jau neleisti miesto pinigų, kad vėl jas pastatyti. Aš už tai, kad nemokėti vien tam, kad kelti neigiamas emocijas nukentėjusiems.

    Patinka

    1. mano seneliai buvo istremti, esu Lietuvos patriotas, kovojau uz jos laisve, bet skulpturos neskirtos konkreciam veikejui.Jei jau nenugriove 1991-ais, tai reikejo ir palikti. Elgiames taip pat kaip sovietai, kurie nugriove laisves paminkla, Vytauto paminkla, tai kuo mes dabar skiriames, nusiritom iki ju lygio. O restauruoti butina uz valstybes pinigus, todel, kad tai yra paveldas. Dabar palyginkit siuolaikini mena, kur nesuprasi kas ten pavaizduota. O sios buvo naturalios

      Patinka

      1. Na taip, kaip pas psichiatra, kai rodo ligoniui ant lapo kazkokias demes, vieni mato drugelius, kiti vampyrus. Paranoja? Taip ir cia, kai ziuri I skulpturas, kurios nera asmenybes, tik menininko darbas, o matai tik blogi, tai reik daryt isvadas. O ka daryt seimom, kuriu artimuosius issaude Lietuvos partizanai, nes jau neturejo maisto duoti, po vokieciu, rusu kariu apdilankymo? Ka jiems jausti, kai ziuri I akmenu kruvas-paminklus viduruje kaimo, miestelio partizanam atminti? Ka tiem zmonem jausti, kad nei vokieciu, nei rusu kariai ju neissaude, o savi lietuviai pagulde seima? Meile? Siluma ir pagarba uz tai? Mociute pasakojo tyliai mano mamai, veikeli, nevokiecia, ne rusai, o savi lietuviai musiskius saude. Bijau garsiai kalbet, kaimynai isgirs ir tt. Man skulpturos menas, kitiem velnias ir paranoja. O ta triuba prie upes, neaiski kazkokia, griozdas, tikras siu laiku sedevras! Bet juk to niekas nesupras, jei tik ne pagal banda linkciosim. Napoleons irgi musu miestus griove, bet kazkas masto jo garbei paminkla pastatyti. Salomejos Neries, kaip poetes, vardas irgi su zememis sutryptas. Va ka mokam, tai mokam, griaut. Niekas neliaupsina Sovietmecio, o tik ziuri i skulpturas. Lenkai irgi pabande siuolaikiskai pasijuokti is Ausvico zydu auku, ir tai normalu siais tolerancijos visko, laikotarpiu? Baisu ir marazmas.

        Patinka

    2. Sovietinis mentalitetas daug blogiau nei senos skulptūros, kurios seniai jau tik voverės ir nebeturi jokios propagandinės prasmės. Griovimas, nacionalizmas, agresija, neapykanta, destrukcija — štai ką simbolizuoja šis aktas. Rusija apnuodijo jūsų smegenis, vargšai tremtiniai ir sausio 13 aukos, jų kančios nuėjo veltui.

      Patinka

  8. Teisingai pasakyta. Sovietų laikais atsisakiau stoti į komjaunimą, 1991-mais sausio menesį stovejau prie seimo rumų, tad mane pavadinti palaikanciu sovietus negali niekas, esu uz NATO, tačiau esu pries meno naikinimą. Skulpturos ant Žaliojo tilto man tiesiog gražios. Mane labiau piktina vamzdis prie Neries, o Šimašiui jis matyt gražus, nes pirma ėmėsi Žaliojo tilto skulptūrų. Esam dabar kaip Islamo valstybė, kur naikinama visa kas netinka valdžiai.

    Patinka

  9. As pasibaisejusi- paskaiciau komentarus FB ir supratau viena paprasta dalyka- Lietuvoje negalima issakyti savo nuomones,, jeigu ji nesutampa su daugumos. Kaip siuo konkreciu atveju. Tai griztam I ta pacia SSRS? Jeigu tu nesutinki jau esi liaudies priesas-ne kazi kas,ponai pseudopatriotai. Prasideda izeidinejimai,purvo pilstymai is tuscio I kiaura ir jokios diskusijos. Apie kalbos kultura jau net nesneku. Juk autore neliaupsina sovietmecio ar okupacijos, o kalba apie savo, savo tevu ir savo sunaus emocini santyki su tuo, kas buvo mums iprasta matyti ant Zaliojo tilto. Tik tiek. Ir dar noreciau paklausti tu,garsiausiai rekaujanciu dabar- kur jus buvote ponai visus 20 metu? Kodel nejote tada I mitingus,piketus, su kuvaldomis griauti tu nelaimingu “balvonu“? Kodel stovejote po medziu ir tylejote??

    Paspaudė "Patinka": 1 person

    1. Niekas netyrė daugumos nuomonės, TV pagal užsakymą darbuojasi, formuoja viešąją nuomonę. Šimašius pademonstravo bevališkumą ir nebandė sutelkti kompetentingas pajėgas.

      Patinka

  10. Esu prieš skuptūrų nuvertimą. Nes dar Kryžkalnio monumentą nuvertus pasijautė net fiziškai , kad Lietuva nuskurdo.Tas neutralumas – kaip Kabulo gyvenamųjų dėžučių kratinys. Beveidis ir pilkas.Vat toks Vilnius pasidarė. Žianau , kad liberalų bruožas – tai mastyti šia diena ir nematyti perspektyvos. Bet Šimašius – tai dar ir tipiškas griovikas. Kaip kažkada sunaikino gamyklas “ einantys į Europą“ pagal dabar Lenkijoje keikiamo Balcerovičiaus “šoko terapiją“.

    Patinka

  11. Nuvertė kareivius, nes jiems visiškai dzin, kas dėjosi Vilniuje 1944 m.
    Nuvertė darbininkus, nes Lietuvoje jau seniai darbas nėra vertybė, o darbininkas – baisiausia gėda ir paniekos objektas – vatnikas.
    Nuvertė valstiečius, nes Lietuvoje toks aukštas žemės ūkio lygis, jog parduotuvėse beveik neliko lietuviškų produktų.
    Nuvertė studentus, nes Lietuvai mokslo nereikia. Žmonės čia ir be mokslo susikrauna milijonus.

    Patinka

  12. Tai kad Simasius ne Vilnietis, ir niekad jo nebus! Atvaziavo ir griauna! Jo apykanta galvoje, kuri uzprogramuota vaikysteje, dabar liejasi i isore. Duok bezdzionei granata – susisprogdins pati ir visus salia esancius…

    Patinka

  13. Okupacija, okupantai.. taip aisku buvo tremimai, daug zmoniu nukentejo, bet atsiprasau, tai buvo sovietu sajunga o ne Rusija, ir dabartine Rusijos valdžia ne viena karta buvo formaliai pateikusi atsiprasymus už buvusiu režimu padarinius o musiskiai vistiek burba ir visiems jau atsibodo su ta okupacija.. Kodel negalima to teisiog palikt, gerbt tuos kurie nukentejo ir tuos kazkokius pykčius ir kerstus palikt istorijai. Galu gale, kodel mes buvom okupuoti? o kartais ne todel kad raudonoji armija nuo naciu apgyne? A na daug kas galetu sakyt kad geriau butu Vokietija, ale važinetumem dabar su bwm ir gerai gyventumem.. Galit pasidomet apie Hitlerio Vokietijos planus musu baltijoms salims. Lygiai tokie patys kokie ir siuo metu Lietuviu pamegtai Ukrainai (nors tie irgi labai bande naciams padet). Kokie? Pilnas valymas vardan svarios rases.. Tai gal irgi reiktu truputi gerbs kad gyvi liko musu proteviai? Pats esu rusas, bet as tikrai nesu Rusijos patriotas, man artimesnes musu tradicijos ir visokios pagoniskos sventes, ir as nenoriu kad cia vienaip ar kitaip ju valdžia kistu pas mus kojas, bet ir atsiriboti nuo jos yra ekonomiskai neprotinga, tranzitai, eksportas, bet mes ne apie tai. Apie zaliaji tilta- Skulpturos gražios didingos, blogos bukles taisyt reikejo tikrai. O gerai ar blogai kad nueme visam laikui kiekvienas spres sau. Kartais tenka atsikratyti ir to ka mes mylim, teisiog ateina laikas, tik nereikia is to daryt didžiule drama. Nors aisku as bučiau už ju restauravimo ir gražinimo, bet to nebus. Dabar sitas tiltas toks pats kaip ir tukstančiai kitu, nieko neisiskiriantis. Taikos visiems 🙂

    Patinka

  14. Na tai gal metas sūnui paaiškinti, kad moteris voverė išsikraustė į užtarnautą poilsį savo gimtame Pavoverės kaime (Švenčionių rajonas). Juokauju, ji senelių namuose – Grūto parke. Kur jos nelanko nei artimieji nei buvę kaimynai. Skamba kiek šaltai ir nemaloniai tiesa? Bet juk taip bus, tamsta ir tamstos sūnus moterį voverę nori atsiminti tik kaip moterį voverę ir tik tuomet kai tai yra šalia, gretimoj laiptinėj ar pakeliui į darbą. Ar važiuosit prisimint į Grūto parką? “Neeee, laiko nera“.

    O jeigu pastatytų naują, bet būtent moters/voverės, nebe kolūkio darbininkės statulą, ar tai išspręstų problemą?

    Aš manau, kad ne visi kurie nori, jog statulos liktų yra pro rusiški šikniai. Kai kurie turi galbūt labai svarbius prisiminimus susisiejusius su tomis statulomis, bet Lietuvai jie kelia blogus, tad gal visgi prieikime kompromisą – perkelkime juos kur galėsite rasti, bet “davai“ ne visiems prieš akis. Nes situacija yra kaip po įkaitų dramos: 19 įkaitų bijo išeit iš namų, o 1 turi Stokholmo sindromą, tai dabar pagrobėjo nuotrauka ant sienos gerai ar blogai? Na realistiškai sakant tai čia labiau 99,9% vs 0,1%, bet nenuvertinime Jūsų nuomonės iš anksto.

    Ir tai nėra tušti papostringavimai apie tai, kad “nixuja jus ruskiai ir pigiaus vyno prigere meninkai nesuprantat“, gyvename toje pačioje erdvėje ir tame pačiame mieste, tad tenka derintis vieniems prie kitų. Jei nori tų pasikeitimų išvengti, o jų bus dar daug, yra tik viena išeitis: įsigyk žemės sklypelį kur nors atokiai, pasistatyk tai kas tau patinka taip kaip tau patinka ir kol jis tavo – jame bus viskas taip kaip tu nori tai prisiminti.

    Patinka

  15. Kad jas pašalino, problemos nematau, net sveikinu šį miesto apsivalymą. Nors, kitą vertus, priimu ir suprantu daugelį argumentų, kuriuos išsako šių skulptūrų šalininkai, išskyrus vatnikų pezaliones apie BENDRĄ ISTORIJĄ, kuri neva įpareigoja nieko nekeisti. Šiek tiek nostalgijos (kalbu apie tilto formą) ir man dilgtelėjo. Bet tai tikrai ne priežastis, dėl kurios norėčiau, jog ta “bendra istorija“ liktu kur buvo
    Vienok problemą matau tame, kuo tai pakeisime, jei kalbėsime apie tai, jog kažkuo reikia pakeisti. Korupcija, diletantizmas, kičas išties klesti daugelyje mūsų kultūros sričių. Iš techninės pusės tos sovietinės stovylos tikrai nuostabiai išpildytos ir, deja, verkia širdis žvelgiant į Kudirkos parodiją, svyruojantį Gediminą, Verpstę Vingio parke, beprasmius skalikus kalno papėdėje, šiurpstu girdint, jog kaži koks tai Zuikis Puikis atsiras L. Giros vietoje… IMHO tikrai noriu, jog sovietines stovylas kažkuo pakeistu. Tik ne analogais ir juolab ideologizuotais. Nemanau, jog ten reikia rioglinti partizanus, kunigaikščius, prezidentus, tegul tai būna kad ir keturias pasaulio šalis atstovaujantys simboliai. bet labai abejoju, jog šiuo metu tai įmanoma. nes jei prileisime Vingio parko Verpstes autoriu, tai gal geriau nieko…

    Patinka

    1. Nuo žaliojo tilto nuimtas skulptūras reikia sutvarkyti ir pastatyti atgal į vietą – tai būtų pats padoriausias sprendimas. Niekam nevalia jų keisti į kitokias, nes tai yra praėjusių laikų sovietinės kultūros gyvas liudytojas. Nereikia nieko ištrinti iš atminties, taip buvo ir taip turi likti, taip kaip saugoma nacių pastatyta Aušvico koncentracijos stovykla netoli Krokuvos. Taip saugoma anglis kasykla netoli Esseno, kurioje dirbo karo belaisviai.

      Paspaudė "Patinka": 1 person

  16. Kažkada pas mane Vilniuje viešėjusi suomė draugė (Suomijoje antirusizmas veši aršiau ir nirtesnėm formom nei buvusiose Sovietų šalyse – aut.past.) ypač piktinosi šiomis skulptūromis. Tuo metu buvau giliai joms abejinga ir dar niekad nespėjusi dorai susimąstyti, turi jos stovėti ant Žaliojo ar ne, bet jai paklausus, ką jos čia dar veikia, jei sistema jau nuversta (net ją, suomę, esą piktina, o ką kalbėt apie nuo režimo nukentėjusius lietuvius), netikėtai radau savyje atsakymą: “jei nuverstume, tai kaip tik būtų bailumo ir nemokėjimo susitaikyti su savo istorija, kompleksuotumo, pavyzdys“. Besipiktinanti draugė į savo priekaištą pati ir atsakė, mąsliai patylėjusi: “hm… on the other hand, what would you put into their place if they were removed? A pot of flowers?“ Lauksiu patenkinamo dydžio ir formos gėlių vazonų atsirandant.

    Paspaudė "Patinka": 1 person

  17. Galiu užtikrinti, jog prieš tai buvusio komentaro nepatvirtinsi, cha cha cha 😀 perdaug jau propoganda atsiduodantis pats tekstas, jaučiasi autorės subjektyvumas.

    Patinka

  18. Ką??? Ir pasistengti reikia, kad tiek pripezėti. Okupantų simboliai stovintys viešai – tiesiogiai simbolizuoja ne ką kitą – o juos pačius. Tai yra nemokama propogandos forma – įtaką daro, nuomonę formuoja – o mokėti už tai niekam nereikia.

    Jeigu labai patinka tokie simboliai – gali važiuoti – kur jie vis dar stovi..

    Patinka

    1. Komentaras, įbaugintas sovietinės propagandos, įžvelgia pavojų, bet dabar tokios propagandos nebereikia bijoti. Žaliojo tilto skulptūros turi priminti apie tuos sovietinius laikus, rodyti, aiškinti ateinančioms kartoms kas ir kaip pavaizduota bei kodėl nebenorime taip gyventi.

      Patinka

    1. Nesupras, net nededu vilčių. Rašau tiems, kurie abejoja ir ieško atsakymų. O agresyvūs visažiniai sovietinės sąmonės atstovai, kurie šiandien dedasi patriotais, yra latentiniai valstybės išdavikai, jie laižys tą užpakalį, kuris bus arčiausiai ir kuris bus storiausias 🙂

      Patinka

      1. “Tai yra nemokama propogandos forma – įtaką daro, nuomonę formuoja…“. Apmaudu, kad tokių atsilupėlių, kuriems nuomonę formuoja ir daro įtaką paminklai, labai daug. Geras straipsnis.

        Paspaudė "Patinka": 1 person

      2. Bravo, dar vieną šovinį veganų nemėgstančių žmonių patrankoms davėte…

        Aš suprantu, kad jūs turbūt nenorit pasakyt, kad veganai būtinai yra prieš skulptūrų nuėmimą. Aš suprantu, kad jūs turit teisę turėt ir reikšti savo nuomonę, bet prašau, nesiekite savo gyvenimo būdo ir politikos / kultūros / dar ko, nes visada rasis tokių, kurie išvartys kaip blogiausia. Gi nekainuoja antro blogo susikurt, kad vienas būtų apie veganišką gyvenimą, antras – apie Jūsų požiūrį į tokius dalykus. Ir nesakykite, kad turite antrą blogą, ir neikite jei kas bandys tai įrodyti.

        Man asmeniškai (negyvenau tais laikais, bet daug girdėjau iš tėvų, senelių ir kitų giminių, bei jų draugų) tos skulptūros kelia panašias asociacijas, kaip R. Šimašiui: tai skulptūros, kuriomis buvo šlovinama svetima kariuomenė, XX a. baudžiauninkai, visokie “kombinuojantys“ darbininkai ir neaiškius kliedesius turėję kalti studentai.

        Laikai pasikeitė, pasimatė, kas yra kas, ir mano nuomone šių skulptūrų vieta Grūto parko muziejuje, kuris visas ir paskirtas socialistinio realizmo meno istorijai.

        Patinka

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s